
Wyzwania rynku technologicznego
Wyzwania rynku technologicznego
W większości firm technologicznych widać dzisiaj sporą presję, która wynika także z faktu znacznego spadku konkurencyjności innych firm. Kiedy rywale nie rozwijają się tak szybko, spada ilość innowacji na rynku a to jest to, co najbardziej przyciąga współczesnych klientów do konkretnej marki. Wydaje się szczególnie ważne, by firma oferująca nowoczesne elektroniczne sprzęty jak telefony komórkowe czy telewizory wprowadzały stale nowe rozwiązania, ale jednocześnie każdy taki krok generuje spore koszty. Pamiętać trzeba o tym, że prace nad miniaturyzacją w elektronice czy prace mające na celu wprowadzić nowy standard HD do telewizorów – to przede wszystkim niesamowite nakłady finansowe a także zaangażowanie całej kadry pracowniczej do poszukiwania nowych koncepcji. Niekiedy badacze z firm zajmujących się produkcją telewizorów czy komputerów nie są jednak w stanie wyjrzeć poza utarty schemat poszukiwań i to jest największym ich problemem. Przez długie lata na rynku nie pojawiały sę ładne komputery czy telewizory – ich głównym zadaniem miało być działanie przez jak najdłuższy czas i z tego właśnie względu rozwijano przede wszystkim wnętrze, elektronikę i inżynierię sprzętu. Dopiero od niedawna dostrzeżono, że dla współczesnych konsumentów ogromne znaczenie ma także wygląd zewnętrzny sprzętu.