
RPG – najczęściej spotykane klasy.
Chociaż światy gier RPG są bardzo zróżnicowane, to w większości możemy spotkać się z powtarzającymi się klasami postaci. Najczęściej są to:
Wojownik – klasa, której największym atutem jest wytrzymałość i ilość zadawanych obrażeń, przeznaczona głównie dla osób lubiących walkę w zwarciu.
Czarodziej – bohaterowie tej klasy potrafią, zadawać duże obrażenia nawet dla kilku przeciwników jednocześnie, posiadają również możliwość rzucania czarów obronnych, Dość łatwi do zabicia w zwarciu. Przeznaczeni głównie dla graczy lubiących walkę z dystansu.
Łotr – najbardziej podstępna ze wszystkich klas, zadaje obrażenia z ukrycia i dobrze unika ciosów, dodatkowo posiada zwiększoną szansę na wykrycie pułapek i kradzież. Idealna dla osób z taktycznym zmysłem.
Kapłan – postać wspomagająca pozostałych graczy, najczęściej zajmując się leczeniem i rzucaniem czarów wspomagających sojuszników. Dobre rozwiązanie dla osób lubiących wspierać kompanów.
Paladyn – klasa podobna do Wojownika, posiada jednak umiejętności pozwalające na wzmocnienie obrony oraz zyskanie przewagi w walce. Bardzo silna postać potrafiąca zarówno zadawać jak i przyjmować bardzo duże obrażenia.
Często gry opierają się na podejmowaniu drużynowych zadań, wtedy oprócz naszych osobistych preferencji liczy się również kompozycja teamu. Jeżeli w naszej drużynie brakuje np. czarodzieja lepiej jest zagrać nim niż wybierać kolejnego łotra. Podczas wybierania postaci do drużyny, trzeba wykazać się dobrze rozwiniętym zmysłem taktycznym. Decyzja z początku gry zaważy na całym jej przebiegu.