Poziom trudności w grach RPG

Niczym niezwykłym jest możliwość wyboru poziomu trudności w grach. Dzięki takim rozwiązaniom nie ma problemu z doborem odpowiednich ustawień dla każdego gracza. W przypadku gier RPG coraz częściej można jednak spotkać gry o zwiększonym poziomie trudności.
Polega to głównie na braku możliwości zapisania stanu gry w każdym momencie. Jest to możliwe dopiero w wyznaczonych przez producentów miejscach. Takie rozwiązanie często powoduje konieczność pokonywania jednej lokalizacji wielokrotnie. Ten tryb można spotkać w Dark Souls czy Bloodborn. W niektórych produkcjach można spotkać się z perspektywą wyboru poziomu tak zwanej ?ścieżki śmierci?. Oprócz standardowych trzech poziomów (łatwy, normalny, trudny) mamy możliwość wyboru czwartego. Jest on różnie nazywany, jednak w większości przypadków polega na tym samym. Mianowicie ukończenie przygody jest możliwe tylko w przypadku, gdy podczas rozgrywki nie poniesiemy śmierci. Zgon wiąże się koniecznością rozpoczęcia rozgrywki od nowa. Taki poziom przeznaczony jest dla prawdziwych weteranów gier RPG oraz osób bardzo cierpliwych.
Poziom przeszkód i sztucznej inteligencji w grach RPG jest jedną z rzeczy, które odróżniają  je od innych gatunków gier komputerowych. Dzieje się tak głównie za sprawą możliwości wybrania bardzo trudnego poziomu. Dodatkowo coraz częściej producenci gier RPG nie udostępniają możliwości zapisania postępów w grze kiedy tylko chcemy. Oprócz urozmaicenia rozgrywki, producenci decydują się na taki krok w celu jak najdłuższego przytrzymania gracza przy swoim tytule.

about author

admin

related articles

Popularne teksty: