Ogólny podział czarów w grach RPG

Większość produkcji opartych o możliwość rzucania czarów będzie dawała nam wybór spośród czterech podstawowych grup zaklęć, a mianowicie:
– czary ofensywne ? zaklęcia mające na celu zadanie jak największych obrażeń przeciwnikowi lub grupie przeciwników. Należy przy ich rzucaniu zachować dużą ostrożność, gdyż z reguły postacie posiadające możliwość ich rzucenia są bardzo ?squishy? (bardzo łatwe do pokonania).
– czary defensywne ? ich celem jest przeszkodzenie przeciwnikowi w osiągnięciu przewagi. Wystarczy zablokować możliwość przejścia, spowolnić czy zahipnotyzować przeciwnika aby w łatwy sposób zyskać przewagę na polu walki.
– czary wspomagające ? główne zadanie tych zaklęć polega na zwiększeniu statystyk swoich lub sojuszników, a co za tym idzie zaskoczenia oponenta. Niejednokrotnie odpowiednie rzucenie czaru zwiększającego nasze statystyki zaskoczy przeciwnika, który przygotuje swoją taktykę w oparciu o ich podstawową wartość.
– czary leczące ? bardzo ważny aspekt magiczny. W przypadku, gdy my lub nasza drużyna za szybko tracimy życie, odpowiednie uleczenie może szybko odmienić losy pojedynku.
Czary stanowią bardzo ważny element wielu rpgów, z reguły są również bardzo silne, a w celu ich zbalansowania do ich używania potrzebna jest odpowiednia ilość tzw. ?many?, a w niektórych przypadkach rzucenie zaklęcia będzie możliwe tylko określoną ilość razy w ciągu walki. Dodatkowo należy pamiętać, że próba wykonania czaru nie gwarantuje w każdym przypadku jego powodzenia, a często również można przerwać ich rzucanie przy użyciu odpowiedniej umiejętności.

about author

admin

related articles