
Ogólny podział broni w grach RPG
Produkcje RPG przenoszą nas do różnych światów. Należy jednak pamiętać, że najczęściej osadzane są w klimacie pradawnych wydarzeń. Dlatego też najczęściej w grach tych będziemy mieli do czynienia z klasycznymi rodzajami broni.
Będą się one dzieliły głównie na:
– broń dwuręczną ? jak sama nazwa wskazuje do władania tą bronią bohater będzie musiał używać obu rąk. Cechuje się ona głównie możliwością zadania wysokich obrażeń oraz stosunkowo długim czasem wykonywania ciosu.
– broń jednoręczna ? zadawać będzie zróżnicowane obrażenia w zależności od wielu czynników. Nasza postać może jednocześnie posługiwać się dwiema broniami, z których jedna będzie zadawała np. obrażenia cięte, a druga miażdżone. Może również zdecydować się na dobranie tarczy, co zwiększy możliwość obrony oraz pozwoli na blokowanie wybranych ciosów.
– broń dystansowa ? głównym jej celem jest zadawanie obrażeń bez konieczności zbliżania się do przeciwnika. Z reguły wymaga obsługi dwuręcznej. Praktycznie bezużyteczne do walki w zwarciu.
Są to tylko podstawowe rodzaje broni spotykane w grach RPG. W niektórych produkcjach osadzonych w przyszłości na pewno nie znajdziemy takiego nazewnictwa, ale zastosowane tam przedmioty będą miały praktycznie taką samą użyteczność. Wybór broni jest ważnym aspektem gry i często może przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę. Często możemy być również zmuszeni do zmiany broni w trakcie walki. Będzie działo się tak w przypadku, w którym nasz oponent będzie w jakimś stopniu odporny na ilość zadawanych obrażeń danego rodzaju, np. ciętych.